Zespół psychologiczno-jelitowy GAPS

Dieta Wprowadzająca

Bardzo popularnym mitem jest ten, że cukier jest głównym źródłem energii w organizmie. Został on stworzony przez opłacane „badania” kampanii sprzedających słodkie produkty żywnościowe i napoje. Główne ośrodki dietetyczne powstały dzięki funduszom przemysłu spożywczego, są więc one propagatorem tego mitu. Oto prawda: zdecydowana większość komórek organizmu używa tłuszczów, jako źródła energii – serce, mięśnie, organy wewnętrzne i inne. Gdziekolwiek użyty jest tłuszcz, jako źródło energii tworzone są ciała ketonowe. Nie ma powodu obawiać się ketozy, ponieważ wszyscy ją mamy i prawie każdego dnia (jest ona całkiem inna od ketozy cukrzycowej indukowanej przez źle funkcjonującą trzustkę). Podczas Diety Wprowadzającej możliwe są okresy ketozy, lecz nie należy się tym martwić, ponieważ jest to naturalny proces i przechodzi niezauważalnie. Spożywanie warzyw zapobiega ketozie. Ketoza nie jest kryzysem ozdrowieńczym i odwrotnie.

Tak istnieje i to nie tylko jeden. Ludzie mają problemy gastryczne, biegunki podróżne lub różne infekcje, które powodują uszkodzenia jelita. Muszą przyjmować antybiotyki lub inne leki z różnych powodów, które powodują powrót do wcześniejszego etapu. Stres może osłabić cały system i spowodować nawrót objawów. Powrót do Diety Wprowadzającej wyeliminuje te objawy szybko i bez problemów.

Jest to bardzo indywidualna sprawa i kwestia wyboru. Można określić sobie 6 miesięczny zakres czasowy dla diety i jeżeli nie zaobserwuje się poprawy można ją przerwać. Niektórzy z moich pacjentów dopiero po odejściu od diety zdali sobie sprawę, że ona działała.

Tak, gaz produkują głównie grzyby. Niewielka ilość gazu jest zjawiskiem normalnym, lecz nie za dużo. Nie trzeba wracać do Diety Wprowadzającej lecz należy usunąć z djety produkty, które mogą być pożywieniem dla grzybów: owoce, orzechy i wypieki.

Tags: Grzyby

Nie ma określonego stosunku i zależy on od pogody i stanu pacjenta. W zimne dni można mieć ochotę na większą ilość mięsa i ciepłego rosołu. W ciepłe dni mogą to być sałatki i lżejsze posiłki z mniejszą ilością mięsa. Trzeba słuchać swojego ciała, ono najlepiej wie, co potrzebuje danego dnia.

Tags: Posiłki

Oczywiście, są osoby zaczynające od pełnej diety GAPS, które w późniejszym okresie jeżeli czują taką potrzebę, przechodzą na Dietę Wprowadzającą. Niektórzy, szczególnie osoby bez ciężkich objawów ze strony układu pokarmowego, nie przechodzą Diety Wprowadzającej, a od razu wprowadzają pełną dietę GAPS. Jest to kwestia indywidualna. Generalnie Dieta Wprowadzająca powinna być wprowadzona jeżeli mamy do czynienia z biegunkami, alergiami i innymi poważnymi problemami układu trawiennego. Osoby, które mają problemy z nauką bardzo dobrze radzą sobie na Diecie Wprowadzającej. Stan zdrowia pacjentów z zaparciami zazwyczaj ulega poprawie na pełnej diecie GAPS. Wielu z nich, później przechodzi Dietę Wprowadzającą, kiedy są na to psychicznie gotowi.

O nas